Review: Plan Vegan van Nathalie Meskens

Plan Vegan Nathalie MeskensSteeds meer mensen kiezen voor een vegan lifestyle. Dit houdt in dat je geen producten gebruikt die gemaakt zijn van dieren. Iemand die vegan is, gebruikt dus geen vlees, vis en andere dierlijke producten zoals eieren, zuivel en honing. Aangezien je ook als vegan wel de nodige mineralen, vitamines en bouwstoffen binnen moet krijgen, is het verstandig goed na te denken over wat je eet. Om je hier een handje bij te helpen heeft Nathalie Meskens het kookboek Plan Vegan geschreven. Hiermee neemt de schrijfster je op een heuse vegantour. Dit is een boek dat je kan helpen met de juiste voedingskeuzes te maken die passen bij de vegan lifestyle.

Bewust omgaan met je eigen ik

Je zult door het boek Plan Vegan van Nathalie Meskens te lezen erachter komen hoe je bewust moet omgaan met jezelf als mens. Daarnaast staat je lichaam, je gedachtegang, je voeding en omgeving hierbij ook centraal. Aangezien je maar de beschikking hebt over 1 lichaam, is het verstandig hier goed mee om te gaan, is de algemene gedachtegang. Wanneer je het boek Plan Vegan omarmt, zul je merken dat dit niet gewoon maar een boek is. Plan Vegan is een manier van leven die om alle aspecten van je leven zijn toe te passen. Het is in ieder geval een poging waard om te proberen. Misschien ben je na een paar weken wel helemaal verkocht en wil je helemaal niet meer anders.

plan vegan meskens

Moderne, gezonde en gemakkelijke recepten

Met het kookboek Plan Vegan heb je zo’n 100 moderne, gezonde en gemakkelijke recepten tot je beschikking. Ook staan er heel veel tips en tricks in om je bewuster te maken van je eigen leven. In Plan Vegan kun je allerlei gezonde versies van soepen, dip sauzen, smoothies en bijvoorbeeld salades vinden. De recepten zijn duidelijk en ook makkelijk te volgen. Het enige wat enigszins nadelig is, is dat de ingrediënten die je moet gebruiken, vaak niet in een gewone supermarkt te vinden zijn. Je moet hiervoor vaak naar een speciale winkel of toko om dit aan te kunnen schaffen. Hoe dan ook met Plan Vegan zet je binnen de kortste keren de lekkerste gerechten op tafel die bovendien zeer gezond zijn.

Een handig overzicht en een weekmenu

Zoals gezegd heb je voor de gerechten die uit Plan Vegan van Nathalie Meskens komen wel aparte ingrediënten nodig. Het voordeel is wel dat je deze aparte ingrediënten wel voor meerdere gerechten kunt gebruiken. Je kunt dus prima wat meer inslaan en zo de ingrediënten op voorraad hebben. Voorin het boek kun je een overzicht zien van alles wat er in het boek te vinden is. Achterin het boek is dan weer een handig weekmenu te vinden. Hier staat beschreven wat je elke dag op het menu kunt zetten. Dit is een handig om te  bekijken als je even niet meer weet wat je op tafel moet zetten. Zoals gezegd zijn alle gerechten die in Plan Vegan staan geschikt voor mensen die een vegan lifestyle omarmt hebben.