Cravings: Hungry for More door Chrissy Teigen & Adeena Sussman Review

Het tweede boek van het ex-model Chrissy Teigen heet Cravings: Hungry for More. Je zou Chrissy Teigen ook kunnen kennen als vrouw van zanger en producer John Legend. In dit nieuwe boek neemt Teigen je verder mee in haar leven maar vooral haar keuken.

Cravings Hungry for MoreHungry for More neemt je mee naar de genezende kracht dat comfortfood biedt, na twee jaar ouderschap en liefde leren kennen voor nieuwe smaken, was Teigen klaar om een nieuw kookboek uit te brengen. Je kunt dit boek zien als een dagboek uit het leven van Chrissy, aangevuld met haar eigen eetpatroon, of trek in eten patroon. In het boek staan allerlei soorten maaltijden, recepten voor een snelle hap, recepten voor lichte en gezonde tussendoortjes, maar ook maaltijden om je buik mee rond te eten en neer te ploffen op de bank. Uitbuiken geblazen, dit boek smaakt naar meer!

Chef-kok of celebrity

Chrissy Teigen is geen chef-kok, ze was een model en beroemdheid die van koken houdt. Daarom zou je kunnen aannemen dat ze niet geschikt is om een goed kookboek te schrijven. Niets is echter minder waar! Cravings, Hungry for More is een kookboek vol met hele goede recepten. Heerlijke bosbessenpannenkoeken, een uien-dip om je vingers bij op te eten, de beste bananenbrood en een heerlijk Thais gerecht met een Italiaanse twist Pad Thai Carbonare. Dit zijn slechts enkele voorbeelden van de vele recepten.

Kookboeken van beroemdheden kunnen soms echt slecht zijn, of duidelijk niet door hunzelf geschreven. In het geval van Chrissy is dit echter heel anders. Haar eerste kookboek toonde al een eigen twist aan het concept kookboek. Ze deelt de lezer haar eigen persoonlijke verhaal en kijk op eten, daarmee heeft Teigen een unieke manier van recepten delen gevonden. Het is bijna een recept om te leven. Haar eigen touch maakt deze boeken zeer toegankelijk en plezierig om te lezen.

Het beste comfortfood

Hungry for More telt maar liefst 256 pagina’s, hierin deelt Teigen haar beste recepten voor comfort food die heel eenvoudig te maken is. Of je nu een ervaren kok bent of een kluns in de keuken, het maakt niet uit. Het boek staat vol met 10 hoofdstukken vol recepten en verhalen. Recepten voor het ontbijt, lunch, vegetarisch en veganistisch, eenvoudige maar heerlijke recepten met aardappels, de Thaise keuken komt voorbij en nog veel meer.

Het is moeilijk om aan te geven welk hoofdstuk het beste is. Cravings: Hungry for More is gewoon een heel goed kookboek. Een must-have voor mensen die van koken houden en dan vooral een passie hebben voor comfort food.